Telia

Detta ingår i vårt avtal med Telia:

– Internet, hastighet 500/500 Mbit
– Telia TV-paket Lagom samt Telia TV Play som gör det möjligt att se kanalerna på smartphones, Ipads eller smart-TV, både i Sverige och utomlands
– Telia Bredbandstelefoni (kostnad tillkommer för samtal, det är valfritt om man vill använda detta, men kan vara bra att koppla t ex. porttelefonen till)

Du hittar mer info om vilka kanaler som ingår här: https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/product/lagom)

TV-box och trådlös router tillhör lägenheten och föreningen. Saknar du detta, kontakta Fastighetskontoret via felanmälan eller under expeditionstid.

Är du ny inflyttad och ny medlem behöver du göra följande:

– Aktivera ditt konto för att få tillgång till de tjänster som ingår i föreningens gruppavtal med Telia via www.telia.se/aktivera eller via Telias kundtjänst 020-20 20 70
– Börja med att skriva din adress i fältet ”sök adress”
– Välj därefter rätt adress i rullistan
– Välj din lägenhet, de nummer som visas är ditt interna lägenhetsnummer (utan den första siffran) samt Skatteverkets lägenhetsnummer, båda står på lägenhetsdörren.
– Välj abonnemangen som ingår, eller ett utökat abonnemang om du vill, och signera med Bank-ID.

Det konto som du har aktiverat kallas Mitt Telia och här hittar du aktuella TV-koder, dessa behövs när du kopplar in ny TV-box, samt en sammanställning av dina tjänster.

Bredbandstelefoni

Telias bredbandstelefoni kommer att släckas någon gång under 2024. Berörda boende kommer få info om när det blir, när datumet är bestämt.

Om du vill ha tillgång till hemtelefoni via mobilnätet istället, behöver du ringa Telia och beställa ett särskilt SIM-kort för detta på telefonnummer 020 – 20 20 70. Det är viktigt att tala om för Telia om du vill behålla ditt 08-nummer i samband med detta. Detta förutsätter dock att du har en telefon som du kan sätta ett sim-kort i. Telia skickar endast ut ett SIM-kort, har du ingen telefon kommer det finnas möjlighet att köpa en telefon av Telia.